Dag 12 Steeds meer kinderen bij de activiteiten. - Reisverslag uit Troiţa, Moldavië van leersum4moldavie2016 - WaarBenJij.nu Dag 12 Steeds meer kinderen bij de activiteiten. - Reisverslag uit Troiţa, Moldavië van leersum4moldavie2016 - WaarBenJij.nu

Dag 12 Steeds meer kinderen bij de activiteiten.

Door: kim

22 Juli 2016 | Moldavië, Troiţa

Hoi allemaal!

het opstaan blijft een lastig gebeuren, maar als we eenmaal de zon weer voelen zijn we weer helemaal wakker. We zijn begonnen met schilderen van het hek van de ‘kinder garden’. Toen we daar mee klaar waren zat iedereen onder de verf vlekken en dat gaat er niet makkelijk af.. dus lopen we de aankomende dagen er nog bij met allemaal groene en gele vlekken in ons haar en op onze benen. Het bouwen gaat erg hard iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten en dat begin je nu echt goed te zien. In de middag hebben we met de kinderen (en wat gasten van onze leeftijd) stoelendans gedaan erg leuk om te zien dat ze ZO fanatiek zijn. Na die heerlijke siësta – ik wil niet meer zonder – hebben we getekend en geknutseld met de kinderen.. de kinderen zijn hier erg creatief, van een wit A4tje maken ze dieren, vliegtuigen, spelletjes enz..
In de avond toen we allemaal aan het chillen op bed waren kwam Marc (onze tolk) aan met pizza! Toen we voor de 2de keer onze buik weer vol hadden hebben we weer revanche op de Moldaven genomen met voetbal & we hadden weer gewonnen! Ik denk niet dat ze het zo leuk vonden want ze beginnen steeds fanatieker en serieuzer te spelen.
Nog 3 nachtjes slapen en dan zijn we alweer thuis.. het gaat erg snel het idee dat we deze mensen nooit meer gaan zien is het vervelendste… maar we kijken allemaal uit naar vrijdag we krijgen een BBQ bij het kampvuur en een feestje.. ze kunnen hier erg goed dansen dus dat moet goed komen!

En Berry… we kijken allemaal erg uit naar de frikandellen speciaal, kroketten en kaassoufle's!!

tot zaterdag!

Kijk voor foto's op Facebook!

• 22 Juli 2016 - 10:20

Sterre:

hoi iedereen
    yes weer eerste reactie!!!!!

• 22 Juli 2016 - 16:16

Jose:

Mooi verslag Kim!
    En ook weer genoten van alle nieuwe foto's.
    Jullie laatste avond met de bevolking samen.
    Geniet ervan met zn alle.
    Maak er een onvergetelijke avond van.
    Succes met het afscheid nemen en een hele goede terugreis toegewenst.
    T morgen kanjers!!!

Lieve groetjes José

Dit dagboek is van onze groep uit Leersum. Met z'n 17e gaan wij van 9-7-16 tm 23-7-16 vrijwilligerswerk doen in Troita in Moldavië. Let op! Op de huidige profielfoto ontbreken Eveline en Sander! Op de dag van vertrek zullen wij een nieuwe groepsfoto maken zodat we de echte groep aan jullie kunnen laten zien! :)

Actief sinds 15 Juni 2016