Dag 4 Het tempo lag hoog, ondanks de enorme hitte - Reisverslag uit Troiţa, Moldavië van leersum4moldavie2016 - WaarBenJij.nu Dag 4 Het tempo lag hoog, ondanks de enorme hitte - Reisverslag uit Troiţa, Moldavië van leersum4moldavie2016 - WaarBenJij.nu

Dag 4 Het tempo lag hoog, ondanks de enorme hitte

Door: Eveline, Sander, Arjan, Hendrik, Bart, Jeroen Anja

12 Juli 2016 | Moldavië, Troiţa

Hallo!

(Allereerst, we hebben een erg trage internetverbinding, zodoende hebben wij nog weinig foto's kunnen plaatsen. Wij gaan proberen dit de komende dagen nog op te lossen.)

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige en gastvrije moldavië. Dit maal met ‘wist je
datjes’
wist je dat..
 We in Roemenië niet alle koffers hadden, en Sander al een vervangende koffer had,
deze van een reisleidster bleek te zijn van de groep uit Driebergen We een nieuw bedrijf gestart zijn, dit bedrijf snelbetonbestellen.nl heet
 Wij benieuwd zijn of Ardy Kleinveld hier blij mee is?!
 Sander zijn vriendin erg mist, maar de John Deere bij J D H nog meer
 Zelfs Kim erg lomp blijkt te zijn, zij kinderen omver loopt en een touw sloopt
 We de hele dag “broek uit op je hoofd” roepen
 Hendrik appelmoes bestelde… Anja erachter kwam dat dit ‘bullshit’ bleek te zijn in
het Russisch
 Bart de wc super vindt en hij deze uitvinding graag wil invoeren bij de boterbloem
 Hendrik het daar nog niet mee eens is
 Er aan Eveline gevraagd wordt of ze nog single is
 Jeroen ‘s ochtends keihard aan tafel ‘pizza’ riep en wij dit ‘s avonds op ons bord kregen
 Wij vanavond dan ook keihard ‘pannenkoeken’ geroepen hebben
 Wij dit ook thuis bij terugkomst wensen
 SRL wereldwijd bekend is, we komen het zelfs tegen op sinas flessen en in de bus
 Hij nu ook goedkope arbeidskrachten gevonden heeft (zie foto)
 We Nederland VS Moldavië met voetbal gespeeld hebben
 We het hier ook liever niet meer over hebben
 Hendrik een jongen met nagellak een ‘transformer’ vind
 Wij hem uitgelegd hebben dat dit een transgender kan zijn
 Floor dacht dat Bart mascara op had
 Dit beton bleek te zijn
 Hendrik aftersun gebruikt vóór de zon, maar er achter kwam dat dit ‘after’ the sun
gebruikt moet worden
 Eduard het gat van de wc niet kan vinden door zijn lange benen
 Hij dus alles onderge.... heeft
 Aannemers bedrijf W. van Spanje hier ook actief is
 De aannemer hier verdacht veel op Willem lijkt
 Arjan zijn krachten niet kent
 Hij al drie scheppen heeft gesloopt
 Eveline de naam ‘Foxy’ heeft aangezien dit op haar shirt stond
 Anja uitlegde: Je mag ook Annie zeggen, waarop de kinderen haar MAG OOK noemde
 Sander erg beroemd ‘dacht’ te zijn maar dat het zijn klompen bleek te gaan
 Eduard en Bart 2 tolken nodig hebben om ook het Engels te kunnen verstaan
 Anja dacht dat de tolken een hele andere baan hadden…
 Dat Jorick Superman is, hij al 4 dagen met deze sokken aanloopt
 Eduard de hoogwerker is, hij dus door kan als de lokale HORR
 Wij ons afvragen wanneer hij de zonnepanelen gaat wassen
 Jeroen geschuurde billetjes heeft dankzij SRL verhuur
 Sander zich hier helemaal thuis voelt, dus dat hij de douche ook niet nodig vindt
 We erg veel trekkers onderweg hebben gezien en niemand dat ontgaan is De hooibouw hier al begonnen is
 Leersum net zo groot is als het gemiddelde maïsveld hier
 We ook ideeën hebben om snelhakselen.nl op te richten
 We daarvoor de rollen al verdeeld hebben
 De Moldavische jongens Maud haar telefoon nummer willen en dat meerdere keren vragen, maar dat zij de jongens wel als
vriend op Facebook heeft
 Maud helemaal is ingeburgerd, zij het hele dorp bij naam kent (en het dorp haar ook)
 Ze hier ook insemineren, Anja en Eef hier wel handel in zien
 Ze volgend jaar terug komen voor een eigen KI station
 Kim en Eduard het ideale was team zijn, zij zelfs de onderbroeken van Hendrik
gewassen
 Sander en Jeroen gingen douchen, Sander terug kom met alle kleren, inclusief die van
Jeroen
 De schade in het huis beperkt is gebleven tot 1 koffer, we nog niet zeggen van wie die
koffer is
 Jeroen van zijn moeder houd…
 Bart tijdens het melken van de koeien, de wand van mestplaat gesloopt heeft
 Jeroen tijdens het maken van deze wist je datjes in zijn boxer staat?..

Groetjes,
de groep!

• 12 Juli 2016 - 22:14

Anouk En Mariska:

Wat super leuk om jullie verslag te lezen, ik krijg er spontaan een beetje heimwee van. Hebben jullie al aardappelsoep op of alleen pizza en patat?

Veel plezier nog!

En Jorick, mama heeft je spiderman sokken gewassen dus die kun je bij thuiskomt aantrekken;)

Liefs Anek en Maris

• 12 Juli 2016 - 23:35

Francien:

Wist je dat;
    ook dit erg leuk is om te lezen, ik een vermoeden heb van wie die koffer kan zijn.., vooral doordat zinnetje eronder

• 12 Juli 2016 - 23:41

Francien:

Nog even vervolg, ineens is m'n verhaaltje weg..
    Hoop niet dat jullie verwend terug komen, jullie eet wensen worden wel gehoord zeg..
    Dames, houden jullie de Moldavische jongens op afstand..
    Het klinkt allemaal wel heel gezellig, echt top!

Voor nu slaap lekker allemaal, en Jeroen..ik hou ook van jou!!

• 13 Juli 2016 - 11:59

Sterre:

Oh ja dat is echt een kim actie kinderen omver lopen KIM dat kan je niet maken

• 13 Juli 2016 - 12:06

Sterre:

Oh Dat is echt een kim actie kinderen omver lopen !

• 13 Juli 2016 - 19:30

Esther:

Floor zag ik jou nou aardappelen schillen? Komt het toch nog van pas, je mantelzorg taakjes thuis

• 13 Juli 2016 - 19:54

Tante Jannet:

Hey Anja,

Wat een verslag zeg, zo maak je nog es wat mee!
    Veel plezier en maak er wat moois van daar in Moldavie. Jullie blij en zij blij....

Groetjes

• 14 Juli 2016 - 00:13

Jose:

Wat heb ik weer genoten van jullie verslag!!!
    Zó leuk om te lezen. Ik kijk er telkens net als waarschijnlijk vele ouders naar uit.
    Wat maken jullie toch veel mee in de afgelopen 5 dagen. Leuk om te weten dat Kim (en Edward) zo goed kan wassen.
    En lieverd leef je maar lekker uit hoor. Je bent toch goed verzekerd !

• 14 Juli 2016 - 00:15

Jose:

Intussen ben ik ook erg nieuwsgierig geworden naar de andere namen, welke nog niet benoemd zijn.

Dan morgen de beruchte dag 6 ....
    Ik hoop zo dat jullie er niet al te veel last van hebben..?! Zet m op!

Lieve groetjes uit het natte Nederland